טכניקות
אם התוכן של האתר משתנה במהירות (כמו האתר של חברת החדשות CNN שמתעדכן כמה פעמים בשעה) ואתה מעונין לתת לשמתמש את האופציה לעדכון אוטומטי, תעשה את זה בתור אופציה ולא בתור ברירת מחדל, ותן טקסט הסברה כדי שהמשתמשים ידעו שאם הם לא בוחרים בעדכון האוטומטי, הם יצטרכו לרענן את הדף בעצמם כדי לקבל מידע עדכני.
אם אתה צריך להכווין את המשמשים לדף חדש (למשל אם לדף שלך יש URL חדש) יש לך כמה אופציות, שכמה מהן יותר נגישות מאחרים :
- יצירת דף סטטי במיקום הישן, שאומר לאנשים שהמיקום השתנה ומאפשר להם ע"י קישור שקיים שם, להגיע לכתובת החדשה. אופציה זו היא נגישה אבל לא תמיד רצוי להעמיס על האתר הרבה דפים סטטיים.
- אפשר גם להכוין את המשתמשים אוטומטית לדף החדש ע"י שימוש ב HTTP קוד סטטוס 301 (הדרך לעשות זאת תלויה בשרת שלך).
- פעמים רבות מכווינים את המשתמשים בצורה אוטומטית ע"י שימוש בתגיות META REFREASH. השיטה הזו לא מומלצת, מכיון שהיא לא עומדת בתקן ויכולה לגרום לבעיות אצל אנשים עם מוגבלויות (הדפדפנים כיום אינם מאפשרים להפסיק את ההכוונה האוטומטית, ואם ישנו טקסט במסך הבינים, קורא המסך עשוי להתבלבל) אם אתה צריך להשתמש בתגיות META REFRESH, בחן את האתר שלך בעזרת קורא מסך כדי לראות עם ההכוונה האוטומטית יצרה בעיות.
מידע נוסף על הכוונה מחדש ונגישות ראה בדוגמא לנקודת בדיקה 7.5 של W3C.
לאתרים רבים יש זמנים קצובים ל- log in, שחוסמים משתמש שלא ביצע פעילות במשך זמן מסוים באופן אוטומטי, למטרות בטיחות. ישנן מספר דרכים לטפל בבעיות ביטחון אלו בדרך נגישה.
-
הצג אזהרה שמודיעה למשתמשים כי הזמן עומד להסתיים ומאפשרת להם לבקש זמן נוסף.
-
קצוב את פרק הזמן כפרק זמן ארוך יחסית, הודיעועליו מראש, והסבר מה משתמש צריך לעשות כדי להמנע מחסימה אוטומית.
-
כמו כן, ניתן לאפשר למשתמש לכבות את קובץ ה-javascript, כמו בדוגמא הבאה: