» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום ראשון 1 בדצמבר 2024
12. הקשר ואוריינטציה
דף ראשי  כיצד לעמוד בתקני הנגישות  הנחיות W3C  12. הקשר ואוריינטציה גרסה להדפסה

הנחיה 12: לספק מידע על הקשר ואוריינטציה

ספקו מידע על הקשר ואוריינטציה על מנת לעזור למשתמשים להבין דפים ואלמנטים מורכבים

 

 

כל המשתמשים ירוויחו אם תקבצו אלמנטים בקבוצות ותספקו מידע על היחסים בין האלמנטים. לאנשים בעלי לקויות קוגניטיביות או לקויות ראיה יכול להיות קשה במיוחד להבין יחסים מורכבים בין אלמנטים בדף.

 

סימן וי נקודות בדיקה

12.1 תנו כותרת הגיונית לכל מסגרת, שתקל זיהוי המסגרת ועל הניווט. [עדיפות 1]

לדוגמא ב- HTML, השתמשו בתכונת ה- "title" עבור אלמנט ה- FRAME.

 

כלי עבודה טכניקות לנקודת בדיקה 12.1:

 

10.1 ספק כותרת למסגרת

 

12.2 תארו מה תפקידה של כל מסגרת ומה הקשר בין המסגרות, במידה וכותרת המסגרת אינה מספקת. [עדיפות 2]

לדוגמא ב- HTML, השתמשו ב- "longdesc" או בקישור מסביר.

 

כלי עבודה טכניקות לנקודת בדיקה 12.2:

 

10.2 לתאר את היחס בין המסגרות

 

12.3 כאשר ישנם פרקי מידע גדולים, פרקו אותם לחלקים קטנים יותר במקומות המתאימים. [עדיפות 2]

לדוגמא ב- HTML, השתמשו ב- OUTGROUP על מנת לקבץ אלמנטי OPTION בתוך SELECT; קבצו אלמנטי שליטה בטופס בעזרת FIELDSET ו- LEGEND; השתמשו ברשימות מקוננות במקומות המתאימים; השתמשו בכותרות על מנת לקבוע את מבנה המסמכים וכו'. ראו גם הנחיה 3.

 

כלי עבודה טכניקות לנקודת בדיקה 12.3:

 

1.2 קיבוץ מבני

11.2 חלוקת השליטה בטפסים לקבוצות

 

12.4 קשרו בצורה ישירה בין תויות לבין אלמנטי השליטה שלהן. [עדיפות 2]

לדוגמא ב- HTML, השתמשו ב- LABLE ובתכונת ה- "for" שלה.

 

כלי עבודה טכניקות לנקודת בדיקה 12.4:

 

11.3 לסמן בתויות את השליטה בטפסים

 

ספרים מקורות

complex elements - הנחיה 12 מתוך W3C 1.0

 16-12-03 / 19:41  עודכן ,  09-09-03 / 18:44  נוצר ע"י דפנה תדמור  בתאריך 
 11. שימוש בטכנולוגיות ובהנחיות של W3C - הקודםהבא - 13. ניווט ברור 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 3