נובע מן המילה "מוארות" (Lumicosity) ושני צירי הצבע: A- מייצג את מרכיבי הצבע ירוק-אדום ו- B – מייצג את מרכיבי הצבע כחול-צהוב.
שלא בדומה ל RGB המתאר התקנים כמו מוניטורים ומדפסות שנוצרים בהם צבעים.
שיטה זו מתאימה ביותר להתאמת בהירות לתמונה ללא צורך בשינוי הצבעים וערכי מידת הרוויה של צבע בגוון, במיוחד כיוון שכמעט כל המידע של תמונה אובד בשעת ההמרה ל – LAB (ואף בהמרה לכיוון ההפוך). בנוסף, אופן הפעולה מתבסס על תיאור הצבע הממשי בעצמו (ולא כפי שזה יופיע על התקן מסוים), זוהי השיטה היחידה שאין לה תלות בסוג ההתקנים. וכן, תיאורטית, שיטה זו הינה בעלת טווח הצבעים הרחב ביותר כפי שניתן לראות בתמונה א', היא מכילה את כל הצבעים שניתן ליצור גם ב – RGB ו - CMYK.
תמונה א': מודל הצבעים המופיעים ב – LAB המקיף את כל הצבעים האפשריים ב – CMYK ו – RGB.
מהירות עבודתה של LABשווה למהירות העבודה של RGB.
למרות יתרונות שיטה זו, במעשה, LAB משמשת כשלב ביניים בין
המרות.
לדוגמא: בתוכנת ה – PHOTOSHOP, כאשר ממירים קובץ RGB
לקובץCMYK , הקובץ מומר תחילה ל – LAB ולאחר מכן ל –CMYK