שיטת Bitmap |
שיטה |
האופן בו המחשב שומר את המידע:
לבן,לבן,לבן,לבן,לבן לבן, אפור, לבן, לבן, לבן לבן, לבן, אפור, לבן, לבן לבן, לבן, לבן, אפור, לבן לבן, לבן, לבן, לבן, לבן סה"כ 25 יחידות מידע. |
האופן בו נשמר המידע: קו עובי 1 פיקסל התחלה: 1,1 סיום: 4,4 סה"כ 7 יחידות מידע. |
מהדוגמא ניתן לראות כי קבצים וקטורים תופסים פחות מקום (דוגמא זו נועדה להמחשת העיקרון בלבד ואינה מייצגת את האופן המדויק של אחסון המידע במחשב. לעיתים קבצים וקטורים יכולים להיות כבדים יותר מקובצי מפת סיביות, אם הם מורכבים מאוד ומכילים מידע רב).
בעוד במפת סיביות נכלל מידע על צבעו של כל פיקסל, בשיטה השניה נכללים הוראות היכן ממוקם כל אחד מהרכיבים.
ניתן להמיר בקלות סוג אחד של קובץ מפת סיביות לסוג אחר. ניתן אף להמיר וקטור גרפי למפת סיביות. בכל אופן, ישנו קושי רב להמיר מפת סיביות לוקטור גרפי אמיתי. ישנו אף קושי להמיר סוג אחד של וקטור גרפי לסוג אחר.