ע"י שימוש באנימציה, מתכנת יכול להעתיק זמן טיסה אמיתי ,ע"י יצירת מצלמה המראה את הנוף הנצפה מחלון תא הטייס, טייס יכול טייס גם דרך עולם וירטואלי וגם דרך מקומות אשר נוצרו ע"י אנימציה עם כל האסון הטבעי והקשיים שעשויים לקרות במהלך טיסה במטוס אמיתי.
בעולם וירטואלי זה, הטייס יחזה בהסחות הדעת הרגילות שטייס אמיתי עשוי , לדוגמא, אוטובוסי תובלה הנוסעים במסלול ההמראה, ומטוסים נוספים אשר ממריאים ונוחתים. המתכנת יכול להניח איזה סוג של מצב מזג האוויר או תסריט לתוך האנימציה. יצירת ערפל קלה לבצוע באותה מידה ע"י כל סימולציית עננים. בסופות ברקים, המתכנת יכול לתכנת את האנימציה להדליק את המסך בכל פעם שיש ברק .
יצירת האנימציה לסימולציית טיסה צורכת כ 18 חודשים . הסיבה לכך שזמן ההמתנה ארוך הינה שחלק משדות התעופה הראשיים בד"ר ממוקמים ליד ערים והאנימטור צריך לצייר את המבנים שעומדים בחוץ או שידועים היטב. יש צורך לדגום מבנים גדולים שלוש או ארבע פעמים ורמות שונות של פרטים כך שבכל פעם נוצרת אשליה שהמבנה הולך וגדל ובעל יותר ויותר פרטים כפי שנצפה כאשר המטוס מתקרב יותר ויותר.
אפילו לפני הטסת הבואינג 777, טייסים ידעו כיצד להטיסו.