» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 6 במאי 2024
Breakout
דף ראשי  היסטורית משחקי המחשב  שלב שלישי : אוכלי המטבעות  Breakout גרסה להדפסה

BreakOut

 BreakOut Arcade - Atari - 1976
ב-1972, אחרי שפרש מריד קולג' באורגון, סטיב ג'ובס (Steve Jobs) נהיה עובד מס' 40 של אטארי כטכנאי במתקן שלהם בלוס גאטוס בשביל 5$ לשעה. כאשר משחקים מגיעים ממעבדות הפיתוח של החברה בגראס ואלי, זו עבודה של ג'ובס לעדן את התכנון שלהם.

בעזרת קריאה לשירות מעבר לים שאטארי מקבלת, ג'ובס מבלה מספר חודשים בהודו במסע להבנת חוכמה ופילוסופיה מזרחית, ואחרי שהוא חוזר לאטארי הוא מתחיל להגניב את חברו הטוב סטיב ווזניאק  (Steve Wozniak) אל המפעל לאחר שעות העבודה בשביל מרתונים ארוכים על מכונות המשחק. בפעם הראשונה בה ווזניאק רואה מכונת פונג, הוא מתמכר. והוא מתכנן חיקוי לפונג אשר שם על המסך אחת מארבע הודעות אם הכדור מחטיא כמו “Damn it”, “Oh Shit” הוא גם מספק מתג להפסקת הקללות.
 
מסך 'פריצה החוצה'ב-1976 נולן בושנל מבטיח לג'ובס הצעיר 5000$ בשביל להרכיב את החומרה עבור פריצה החוצה (Breakout), עוד גרסה עבור פונג. אבל במקום להעיף את הכדור מצד לצד, השחקן חובט בכדור לכיוון קיר לבנים על גג המסך. המשחק תומך בתצוגה שחור-לבן. למרות שהוא לא טכנאי מי יודע מה או מתכנת מעולה, ג'ובס מבטיח לסיים את המשחק בתוך 4 ימים. ווזניאק הוא זה שבעצם בונה את המכונה. הוא בילה 4 לילות רצופים בהרכבת החומרה בעודו ממשיך להחזיק בעבודתו היומית בהיולט-פקרד (Hewlett-Packard). השניים עומדים בתאריך היעד של 4 הימים וג'ובס מקבל את כספו.

כאשר הוא שם את הטון למערכת היחסים העסקית ביניהם, ג'ובס מספר לחברו שהתשלום עבור המשחק היה 700$ ומשלם לו את חלקו ב"50-50". מעבר לכך, ג'ובס גם לוקח את כל הקרדיט כאשר פריצה החוצה נהיה להיט של אטארי עם מכירה של 15,000 יחידות משחק. אבל ווזניאק מקבל הרבה יותר מרק מטבעות פשוטים על הרומן שלו עם פריצה החוצה. הדרך בה תכנוני המחשב שלו יציגו צבע אל העולם של המחשבים הפרטיים נובעת ישירות מעבודתו עם פריצה החוצה. עבודתו עם המשחק גם העניקה לו חינוך יקר ערך בתכנון לוגי והאינטגרציה שלו עם סיגנלי טלוויזיה. והוא משתמש בגרסה שלו של שפת בייסיק (Basic) כדי לתמרן את הגרסה שלו למחשב של פריצה החוצה, והוא מתפעם לחלוטין מאיזה כלי חזק התוכנה יכולה להיות ביצירת משחקים. 

Wozniak & Jobs מאוחר יותר, ג'ובס מציע לבוס בושנל את הרעיון שאטארי יכולה לייצר את המחשב הביתי שהוא וווזניאק עבדו עליו. שני העובדים הצעירים מגיעים עד כדי הדגמת המערכת בביתו של אל אלקורן. אבל עם יחידת הפונג הביתית החדשה ובעיות כספיות המעיבות על המשך דרכה של החברה, בושנל מוותר על הפרוייקט ומפנה את שני העובדים אל קפיטליסט העסקאות המסחריות של עמק הסיליקון דון ולנטיין והוא מפנה אותם לכיוונו של מייק מרקולה (Mike Markkula). ג'ובס עוזב את אטארי מעט לאחר מכן, ומרשה לעצמו לקחת איתו מספר מוצרי אלקטרוניקה שמאוחר יותר מוכנסים לתוך מחשב האבטיפוס שווזניאק והוא יוצרים תחת החסות של החברה החדשה אפל (Apple Computer Company). בסופו של דבר, אטארי תמצא את עצמה מתחרה כנגד אותה חברה שהם נתנו למוצרה לחמוק מבין אצבעותיהם כאשר הם ישחררו את מערכות המחשב הביתיות 400 ו-800 שלהם ב-1979.

 Super BreakOut - Atari - 1978Super BreakOut 2000 - TeleGames - 1998 אטארי עוקבת עם ההמשך סופר פריצה החוצה (Super Breakout) ב-1978, עם מסכים מסובכים יותר ופעולה מהירה יותר. שני המשחקים מוצאים את דרכם אל מערכת הביתית VCS של אטארי, אבל המגבלות הקיצוניות של המערכת לא מאפשרות אפילו ללבנים בודדות להיות מצוירות על המסך. במקום זאת, שחקנים מעיפים חתיכות מקוים צבעוניים המצויירים על המסך.

 
 
גרסאות נוספות של המשחק מוצאות את דרכן לפלטפורמות משחק אחרות של אטארי. ובסופו של דבר יוצאת גרסה משופצת של המשחק בקונסולת הבית שלהם יגואר בצורת סופר פריצה החוצה 2000 (Super Breakout 2000) ב-1998.

 18-03-04 / 12:29  עודכן ,  09-01-04 / 22:07  נוצר ע"י זיו פישפדר  בתאריך 
 זעקות הדאגנים הראשונות - הקודםהבא - מהו הווקטור שלך ? 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 3