מנועי משחק
מנועי משחק , אינם המשחק עצמו !!! כמו שמנוע הרכב , אינו הרכב עצמו.
הכוונה במנוע משחק היא לקוד אשר מפעיל את המשחק עצמו - אינטלגנציה מלאכותית (AI), שליטה באירועים וכו'.
הכוונה איננה לחלקים אשר קשורים לאיך שהמשחק נראה וזורם - מודלים גרפיים , קולות , אנימציות וכו'.
כיום משחקים רבים מבוססים על 2 מנועי משחק עיקריים -
1. Quake של חברת ID Software
2. Unreal של חברת Epic Games
כלומר - על הקוד של המנועים הנ"ל , "מלבישים" מפתחי המשחק את כל האלמנטים שהזכרנו לעיל - גרפיקה וכו' - כך שנוצר משחק חדש ושונה לחלוטין מקודמו. המנוע מכיל את כל החלקים הקשורים לתפעול של המשחק - Graphic Render,תקשורת דרך האינטרנט,חוקי פיסיקה של עולם המשחק,אינטליגנציה מלאכותית.
מפתחי משחקים בעצם מקבלים "מוצר מדף" , אשר מאפשר להם להתרכז במשחק עצמו - תוכן,גרפיקה,זרימת אירועים. בד"כ , מנוע שפותח לסוג משחק מסויים, יכול לשמש עוד משחקים מאותו סוג. לדוגמא , המנוע של Unreal, שהוא משחק יריות מגוף ראשון, שימש משחקים אחרים כדוגמת Tactical Force, Counter Strike , אך לא תמצאו אותו מאחורי סימולטור טיסה.
כמובן שבשביל להשתמש במנוע משחק , צריך לקנות רשיון מתאים מהחברה אשר יצרה אותו... באתר הבא ניתן למצוא מנוע משחק להורדה בחינם , בשם Crystal Space - http://sourceforge.net/projects/crystal
עוד מידע ניתן למצוא כאן:
http://cg.cs.tu-berlin.de/~ki/engines.html - רשימה של ( כמעט ) כל סוגי מנועי המשחק הקיימים כיום
http://www.agsforums.com/ac.shtml - מנוע ליצירת משחקי הרפתקאות http://www.extremetech.com/article2/0,3973,594,00.asp - הסבר מפורט באנגלית על מנועי משחק