משקפיים תלת מימדיות
בתחילת שנות ה-90 "הוכו" שחקני המחשב בתדהמה עם הצגתו של המשחק Castle Wolfenstein 3D. בפעם הראשונה הוצג משחק בו ניתן לזוז קדימה ואחורה, להביט למעלה ולמטה , ובעצם להיות מוקף בעולם שלם של משחק. מאז כמובן התפתחה הגרפיקה, נעשתה מהירה וחלקה יותר , אך עדיין נותרה בעייה אחת - למרות כל אשליית העולם התלת-מימדי , הוא עדיין הוצג על מסך מחשב שטוח ...
משקפי ה-3D נועדו "לשכנע" את המוח , שהוא נמצא בתוך עולם אחר , כך שהחוויה היא מקיפה יותר מלהביט על עולם תלת-מימדי כלוא במסך דו-מימדי.
המשקפיים עשויות מ-LCD, חומר שניתן לקבוע את מידת השקיפות שלו, וע"י כך לשנות את התמונה שהוא מציג.
משחקים תלת-מימדיים, משתמשים במודלים תלת-מימדיים של כל העצמים שהם צריכים להציג על המסך, ולפי המידע שעובר בין המשקפיים למחשב/קונסולה, המעבד יודע בדיוק איזה חלק מהמודל עליו להציג לשחקן.
מספר משחקים שניתן לשחק בהם כיום עם הטכנולוגיה הזו : Soldiers Of Fortune , Quake3 , Half-Life ,Doom3, The Sims ,Warcraft , MS Flying Simulator ועוד רבים ...
דוגמא יפה לשימוש במשקפיי 3D היא משחק השחמט הממוחשב בין גארי קספארוב , אלוף העולם בשחמט , מול תוכנת המחשב X3D Fritz. קספארוב ערך את המשחק כשלעיניו משקפיי תלת-מימד . ניתן לקרוא על הנושא באתר הבא : http://www.x3dchess.com
נראה 2 איורים הממחישים את דרך העבודה של המשקפיים : ( מהאתר של חברת Nvidia )