ג'ון פרימן ואן ווסטפול
צוות מפתח שחתם על חוזה הכישרון החדשני של EA בימיה המוקדמים של החברה היו ג'ון פרימן (Jon Freeman) ואן ווסטפול (Anne Westfall), אשר עזבו את אפיקס ב-1981 על מנת לייסד חברת פיתוח משחקים משלהם בשם FreeFall Associates ביחד עם פול ריץ' השלישי. הם רואים את מחשבי האטארי 8-ביט כפלטפורמות הטובות והקלות ביותר ליצירת משחקים, ומוצרם הראשון הוא Tax Dodge ב-1982.
בחיקוי פק-מן הפיקח הזה השחקן צריך לרוץ במבוך מפותל ולאסוף כסף בזמן שהוא מתחמק מסוכני מס ההכנסה הנוראיים, המושרצים ממשרד מס הכנסה שנמצא במרכז המבוך. לרוע המזל, אין מספיק רו"ח עתידיים שקונים את המשחק, וללא קול הילדים למשחק אין הרבה סיכוי להביא תשלום גדול לכיס היוצרים.
בחיקוי פק-מן הפיקח הזה השחקן צריך לרוץ במבוך מפותל ולאסוף כסף בזמן שהוא מתחמק מסוכני מס ההכנסה הנוראיים, המושרצים ממשרד מס הכנסה שנמצא במרכז המבוך. לרוע המזל, אין מספיק רו"ח עתידיים שקונים את המשחק, וללא קול הילדים למשחק אין הרבה סיכוי להביא תשלום גדול לכיס היוצרים.
סאונד מ-Tax Dodge (הפעל רמקולים):
אבל, דרך מודעה שהייתה במגזין המסחר SoftTalk, החברה הצעירה מתחברת אל EA. באותו יום בו הוקינס מייסד את חברתו, הוא פונה אל FreeFall. הוא נמשך אל החברה הקטנה בזכות הגישה החדשה שלה. פרימן וווסטפול חותמים על שני חוזי המפתחים הראשונים של EA.
עבור משחק EA הראשון שלהם, הצוות מקבל את השראתו ממשחק האסטרטגיה הגדול מכולם: שחמט. הם מקבלים את הרמזים לרעיון המשחק מסטים של שחמט המעוצבים ברוח תקופת חרבות וכשפים ומתחרויות שחמט הנעשות באוויר הפתוח. כמו גם מקבלים השראה ממשחק השח ההולוגרפי המוצג בסרט מלחמת הכוכבים. הם מתחילים בעבודה על ארקון (Archon).
המשחק מציע 18 חלקי משחק בדמות יצורים פנטסטיים לכל צד, עם התקפות ולחשים שונים האפשריים לכל כלי על מנת לתקוף את יריבך. בתחילה ארקון נוצר כמשחק לשני שחקנים בלבד, אבל לקראת סוף פיתוחו EA מבקשת מצב לשחקן יחיד, ובכך מעריכה את זמן הייצור שלו. כאשר המשחק משוחרר הוא הופך ללהיט גדול, והוקינס מעוניין במשחק המשך. אבל במקום ליצור חיקוי מהיר ע"י הוספת מספר יצורים חדשים, פרימן יוצר קונספט חדש לחלוטין עם לוח משחק שונה, יצורים רבים ומגוונים יותר, ועם לחשים ויכולות חדשות. ארקון II: מומחה (Archon II:Adept) משוחרר לחנויות ב-1984 עבור EA, והוא זוכה אפילו ליותר תהילה מהמקורי.
אפקטי סאונד ממשחקי ארקון (הפעל רמקולים):
המשחק רצח על הזינדרנף (Murder on the Zinderneuf) מיוצר במקביל לארקון. הוא תוכנן ע"י פרימן וריץ' ותוכנת ע"י רוברט ליילנד
(Robert Leyland). שחקנים לוקחים על עצמם את התפקיד של בלש מוסווה מההיסטוריה, המנסה לפתור תיק רצח שקרה בצפלין ענק. יש להם בערך 35 דקות זמן אמיתי לפתור את המסתורין לפני שהצפלין נוחת והרוצח בורח. המשחק הוא חדשני בדרך שהעלילה משתנה מחדש בכל פעם בה אתה משחק, ובכך עושה את חווית המשחק לחדשה לגמרי בכל פעם שאתה משחק.
לאחר התוצאה הדי מאכזבת שהגיעה מהמשחק ארקון אולטרא של EA ב-1994, FreeFall עוברת אל קלפי משחק, עם מערכת משחק הנקראת Thrall. ביחד עם סוליטייר ומצב משחק אונליין מרובה שחקנים, המשחקים מוצגים באופן בולט בשירות GameTV של Prodigy.
לאחר שהוא עשה את Mail Order Monsters ב-1985 עם אוון וניקי רובינסון, פול ריץ' השלישי עוזב על מנת להקים את חברת המשחקים צעצועים עבור בוב (Toys for Bob) ביחד עם פרד פורד, ומפתח את סדרת הלהיט Star Control עבור Accolade.
לאחר התוצאה הדי מאכזבת שהגיעה מהמשחק ארקון אולטרא של EA ב-1994, FreeFall עוברת אל קלפי משחק, עם מערכת משחק הנקראת Thrall. ביחד עם סוליטייר ומצב משחק אונליין מרובה שחקנים, המשחקים מוצגים באופן בולט בשירות GameTV של Prodigy.
לאחר שהוא עשה את Mail Order Monsters ב-1985 עם אוון וניקי רובינסון, פול ריץ' השלישי עוזב על מנת להקים את חברת המשחקים צעצועים עבור בוב (Toys for Bob) ביחד עם פרד פורד, ומפתח את סדרת הלהיט Star Control עבור Accolade.
אפקטי סאונד נוספים (הפעל רמקולים):