» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שלישי 7 במאי 2024
משימה בלתי אפשרית
דף ראשי  היסטורית משחקי המחשב  שלב שבעה-עשר: אוכלי הבייטים  משימה בלתי אפשרית גרסה להדפסה

משימה בלתי אפשרית

משימה בלתי אפשרית - אפיקס 1984 בהסתמכם על נסיונם עם משחקי ג'מפמן, אפיקס משחררים את משימה בלתי אפשרית (Impossible Mission) ב-1984, ויכול מאוד להיות שזהו משחק הפלטפורמה הטוב ביותר שאי פעם נוצר. הוא תוכנת ע"י קסוול. במשחק, השחקן מתרוצץ בקומפלקס תת-קרקעי ענקי בדמותו של סוכן סמוי אקרובטי, ומנסה לעצור את תוכניותיו של הפרופסור המרושע אלוין אטומבנדר (Elvin Atombender) להרס גרעיני כלל עולמי.

בזמן שהוא מטייל במעלה ובמורד מעליות בחיפוש אחר פיסות ציוד שונות המפוזרות בקומפלקס, הגיבור שלנו חייב להימנע מרובוטים קטלניים המאכלסים את החדרים ומנסים לחסל אותו. כל הרובוטים שונים בגישתם וביכולותיהם, כאשר חלקם רצים לכיוונך ויורים מוות אלקטרוני בעוד לאחרים קשה להוציא את ראשיהם מבעד לפתחי ה-RS-232 שלהם בזמן על מנת להבחין בך. עמדות מחשב מפוזרות באיזור, אשר כאשר ניגשים אליהן יכולים לנטרל את הרובוטים למספר רגעים קצרים, או לאתחל את המעליות בחדר מסוים.

משימה בלתי אפשרית - אפיקס 1984 המשחק נותן לך ספירה לאחור אמיתית של שש שעות על מנת לאסוף את חלקי הפאזל החבויים ולחבר אותם ביחד במחשב הכיס שלך, וכל פעם שהגיבור מת 10 דקות מורדות מהשעון. כאשר הזמן אוזל, אלוין הורס את העולם בצחוק מרושע. ישנם גם שני חדרים בהם השחקן יכול להשתתף במשחק מסוג "הרצל אומר...", בעוקבו אחר תבנית של צבעים וקולות על מנת לזכות בקודים נוספים למעליות או בהוראות נוספות להרדמת הרובוטים.

כל אספקט של המשחק הציג חידוש כלשהו. אנימציית הדמות שלא נראתה עד כה בעודה רצה וקופצת מעל אויביה, הבנייה השטנית של החדרים השונים ואפקטי הסאונד הסביבתיים. אספקט אחד שלא הצליח במיוחד ועמד בניגוד לאחרים היה תצרופת הדיבור, אשר נעשתה עבור המשחק ע"י Electronic Speech Systems ואשר האיכות שלה לא עמדה בציפיות המתכנתים. למרות זאת, לתצרופת עדיין היתה השפעה מדהימה על ההרגשה הכללית של המשחק, עם הודעת הפתיחה המצמררת של הפרופסור המטורף בתחילת המשחק:
 
"!Another visitor. Stay awhile…..staaaaay forever".
 
עם הפקודה הרנדומלית אל צבא מכנסי המתכת שלו:
 
"Destroy him, my robots".
 
וצווחת האימה הנוראית של גיבורינו כאשר הוא נופל באחד מהבורות העמוקים של המשחק:
 
"AAAAAaaaaaaaaaAAAAAAAAAGGGGGGGHHHHHhhhhhhhh"
 
צווחה אשר הקפיצה כל אחד מכיסאו כאשר הוא שמע אותה בפעם הראשונה.

משימה בלתי אפשרית II - אפיקס/נובוטרייד 1988 הבעיה היחידה היא שהמשחק באמת עמד בשמו, עם מרכיב הפאזל אשר נחשב לחלק המשחק הכי קשה שאי פעם נוצר. ישנם תריסרי חלקים של הפאזל שצריך למצוא, ואת כולם חייבים לסדר בסדר מסוים ע"י החלפתם אופקית ואנכית, ובכך נוצרת כמות עצומה של אפשרויות. אפשר לבצע שיחה אל המפקדה עבור עזרה, אבל על חשבון 2 דקות מזמן השעון.

אבל אפילו עם סבירות נמוכה לראות את הסיכום, המשחק הוא הצלחה, ומוכר בסביבות 40,000 יחידות. המשך פחות מוצלח, משימה בלתי אפשרית II, יוצא ב-1988 ומציג רכיב פאזל פשוט יותר אבל גרפיקות מטורפות יותר. משימה בלתי אפשרית 2025 הוא המשחק האחרון בסדרה אשר נעשה ב-1994 ע"י מעבדות MPS של מיקרופרוז בבריטניה, עבור הקומודור אמיגה ופלטפורמת ה-CD-32. בעוד אתה עדיין מתעסק עם אטומבנדר הרשע, והוא עדיין מסוגר בקומפלקס משוריין ומוגן מאוד ע"י רובוטים קטלניים, ואתה עדיין מנסה למצוא חלקים מפאזל שאתה חייב להרכיב על מנת להביס אותו, המשחק עדיין מציג שינוי אחד בכך שאתה יכול לבחור בין שלוש דמויות שונות: רובוט, מתעמלת בשם טשה, או החייל פליקס פליי. גם כלולה במשחק הגרסה המלאה של האורגינלי.
 
אפקטי סאונד ממשימה בלתי אפשרית המקורי (הפעל רמקולים):
         
         
         

משימה בלתי אפשרית 2025 - מיקרופרוז 1994

 19-03-04 / 17:24  עודכן ,  22-01-04 / 16:15  נוצר ע"י שחר פורמן  בתאריך 
 האולימפיאדה כובשת את המחשב - הקודםהבא - סופה של אפיקס 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 2