מחר, העולם!
למרות שמשחקי אונליין מתחילים לתפוס תאוצה ממש רק בסביבות אמצע שנות ה-90', ההתחלה שלהם מתרחשת בערך באותו הזמן כמו הופעת זורק. ב-1979, באוניברסיטת אסקס באנגליה, רוי טרבשו (Roy Trubshaw) כותב את ה-MUD, ה- Multi-User-Dungeon הראשון. הוא נוצר על הפנתיאון של פלטפורמות משחקי המחשב, ה-DEC-10.
המשחק מתחיל כשרשרת פשוטה של חדרים מחוברים, טרבשו מלטש את התוכנית עד שיש בידיו גרסה רצה לה הוא נותן את השם MUD. זהו עולם מבוסס-טקסט רב-משתתפים אליו אנשים יכולים להתחבר ושתהיה להם אינטראקציה מוגבלת עם מסד נתונים של ציוד ולהשתמש בשיטת צ'אט בסיסית. ישנם 20 חדרים, ויש 10 פקודות אפשריות.
כאשר טרבשו עוזב את אסקס, פיתוח התוכנית נופל על כתפיו של ריצ'ארד ברטל (Richard Bartle), אשר מלטש עוד את המשחק על גבי ארכיטקטורת MUDDL או MUD Definition Language שנוצרה ע"י עמיתו. אספקטי המשחק מורחבים לכלול מטרות שחקן, צבירת נקודות, אינטראקציה משופרת ותקשורת בין שחקנים... הכל ביחד עם סכום כולל של 400 חדרים.
כאשר אסקס מחוברת אל ה-ARPAnet ב-1980, "חיצוניים" מארה"ב מתחילים לתגבר את השחקנים המקומיים בסביבה. האוניברסיטה צריכה להגביל את השעות בהן שחקנים יכולים לגשת אל המשחק כדי להקטין את העומס על ה-DEC-10 שנהייה מבוקש מאוד.
בהשתמשם בקוד המקורי, MUD חדשים נוצרים ע"י סטודנטים אחרים מאסקס ומרחבי העולם. הקונספט מתפתח מ-MUD ל-MOO ל-MUCKs ל- MUSHs, כל אחד מהם משלב אופציות ותכונות חדשות עבור מאגר השחקנים ההולך וגדל.
מבוכים רבי משתתפים נהיים אטרקציה ענקית עבור סטודנטים שנמצאים על מערכות מחשב חינוכיות מרושתות, ומוכיחים לעולם שמשחקי אונליין יהיו כוח מתמשך וצומח בשנים הבאות.
CompuServe מקבלת את הרישיון ל-MUD והמבוך עדיין רץ שם, מה שהופך אותו לסביבת המבוך הרב-משתתפים שרצה הכי הרבה זמן בעולם.
המשחק מתחיל כשרשרת פשוטה של חדרים מחוברים, טרבשו מלטש את התוכנית עד שיש בידיו גרסה רצה לה הוא נותן את השם MUD. זהו עולם מבוסס-טקסט רב-משתתפים אליו אנשים יכולים להתחבר ושתהיה להם אינטראקציה מוגבלת עם מסד נתונים של ציוד ולהשתמש בשיטת צ'אט בסיסית. ישנם 20 חדרים, ויש 10 פקודות אפשריות.
כאשר טרבשו עוזב את אסקס, פיתוח התוכנית נופל על כתפיו של ריצ'ארד ברטל (Richard Bartle), אשר מלטש עוד את המשחק על גבי ארכיטקטורת MUDDL או MUD Definition Language שנוצרה ע"י עמיתו. אספקטי המשחק מורחבים לכלול מטרות שחקן, צבירת נקודות, אינטראקציה משופרת ותקשורת בין שחקנים... הכל ביחד עם סכום כולל של 400 חדרים.
כאשר אסקס מחוברת אל ה-ARPAnet ב-1980, "חיצוניים" מארה"ב מתחילים לתגבר את השחקנים המקומיים בסביבה. האוניברסיטה צריכה להגביל את השעות בהן שחקנים יכולים לגשת אל המשחק כדי להקטין את העומס על ה-DEC-10 שנהייה מבוקש מאוד.
בהשתמשם בקוד המקורי, MUD חדשים נוצרים ע"י סטודנטים אחרים מאסקס ומרחבי העולם. הקונספט מתפתח מ-MUD ל-MOO ל-MUCKs ל- MUSHs, כל אחד מהם משלב אופציות ותכונות חדשות עבור מאגר השחקנים ההולך וגדל.
מבוכים רבי משתתפים נהיים אטרקציה ענקית עבור סטודנטים שנמצאים על מערכות מחשב חינוכיות מרושתות, ומוכיחים לעולם שמשחקי אונליין יהיו כוח מתמשך וצומח בשנים הבאות.
CompuServe מקבלת את הרישיון ל-MUD והמבוך עדיין רץ שם, מה שהופך אותו לסביבת המבוך הרב-משתתפים שרצה הכי הרבה זמן בעולם.