» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 6 במאי 2024
קוים של כוח
דף ראשי  היסטורית משחקי המחשב  שלב שלושה-עשר:ההידד האחרון  קוים של כוח גרסה להדפסה

קוים של כוח

וקטרקס - GCE/מילטון-ברדלי 1982 ב-1979, ג'י סמית' מתכנן את המיקרוויזיון, מערכת המשחק לכף יד המתוכנתת הראשונה, עבור מילטון-ברדלי. בתחילת 1981, כראש Western Technologies/Smith Engineering, הוא וצוותו מתחילים בעבודה על פרויקט בשביל למצוא שימוש לעודפי כרטיסי וידאו ע"י מימוש מכונת משחקים ביתית ניידת מבוססת סקירת וקטורים, אשר לה הם קוראים המיני-ארקייד. יצרנית הצעצועים קנר (Kenner) נהיית מעוניינת ברכישת הזכויות למערכת בתכנון, אבל בסופו של דבר העניין שלהם בפרויקט דועך.

תחת הכותרת הרשמית HP-3000, המערכת תורכב ממסך שחור-לבן 5 אינץ' ויחידת ג'ויסטיק עם 4 כפתורים. עד אמצע השנה, General Consumer Electronics, היצרנים של משחקי כף יד ושעונים, נותנת רישיון לפרויקט, וגודל המסך מוגדל ל-9 אינץ'. ג'ון הול (John Hall), מארק אינדיקטור
(Mark Indictor) ופול א. ניואל (Paul A. Newell) מתחילים לבנות את המיני ארקייד. ג'ון רוס (John Ross) מרכיב ביחד את החומרה, המורכבת ממעבד מוטורולה מתקדם 64A09 8-bit 1.5MHz, ומצורף אליו שבב הקול הגמיש 3-voice AY-3-8192 המיוצר ע"י General Instruments. גרי קר (Gerry Kerr) והול עובדים על התוכנה לשליטה בכל המערכת. תוספות מאוחרות יותר לצוות כוללות את הסטודנטים מג'ורג'יה-טק וויליאם הוקינס (William Hawking) וכריס קינג (Chris King).

מובנה לתוך המערכת יש את החיקוי לאסטרואידיםMinestorm, עם משחקים אחרים האפשריים דרך הכנסת קסטות. למרות שמערכת סריקת הוקטורים לא יכולה לייצר צבע, כיסויי מיילר מצורפים לכל משחק, המונחים על המסך להוספת נקודות סטטיות של צבע למשחק. רוב המשחקים הם המרות ממכונות המטבעות. יש גם ספרייה מיוחדת של משחקי סינמטרוניקס הכוללת:
 

Solar Quest Armor Attack Rip Off
Star Castle Space Wars Star Hawk

 
כמו כן גם כלולים כמה ניסיונות אמיצים של המרת משחקים מטכנולוגיות גרפיקה אחרות לגרפיקת הוקטורים כמו ברזרק.

Armor Attack - 1982 Clean Sweep - 1982 ככל שהמערכת מתפתחת, מחלקת השיווק של ה-GCE לא מתרשמת במיוחד עם השם המקורי של המערכת, ודרך אבולוציה משם מוקדם יותר "וקטור-X", שמיותג כיותר מדי מתאים למד"ב משנות ה-50', המכונה לבסוף מקבלת את השם וקטרקס (Vectrex). היא מוצגת לראשונה בשיקגו בקיץ 1982 ולאחר מכן משוחררת לצרכנים במחיר של 199$ עם המשחקים הנמכרים עבור 35$. המוצר הוא בהחלט ייחודי לצד התותחים הכבדים כמו ה-VCS, האינטליויזיון והקולקוויזיון, ומקבל אישורים קריטיים ממגזיני אלקטרוניקה ומשחקי וידאו. המגזין משחקים אלקטרוניים מכריז שהמערכת היא "המלכה של העומדים בפני עצמם", ויוצר את הקטגוריה החדשה "משחק המיני-ארקייד הטוב ביותר" בטקס הענקת פרסי הארקייד השנתי בשביל להעניק פרס להמרה המצוינת של המשחק Scramble של המערכת.

ב-1983 מילטון-ברדלי קונים את GCE ואת וקטרקס, אבל כאשר השוק צונח במהירות לשפל דרסטי, אפילו תוסף 3D כבר לא יכול להעלות את עניין הציבור. מילטון-ברדלי מאבדים 31.6 מיליון דולר בעלויות ייצור עם הוקטרקס, ולאחר מכן הבעלים החדשים שלהם, הסברו, מפסיקים את הייצור של המערכת בתחילת 1984. שארית המלאי של מערכת ארקייד מבוססת הוקטורים הראשונה והיחידה בעולם ומשחקיה נזרקים אל השוק במחירים נמוכים להחריד.

ב-1988, נעשה ניסיון ע"י GCE להחיות את המערכת בפורמט מוחזק כף יד, אבל הניסיון נכשל ע"י השחרור של מכשיר הגיימבוי המאוד פופולארי של נינטנדו.
 18-03-04 / 11:56  עודכן ,  22-01-04 / 02:07  נוצר ע"י שחר פורמן  בתאריך 
 ארקדיה - הקודםהבא - 5200 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 6