מצב הכתבה
במצב הכתבה מילים לא מזוהות עם פקודות. הכתבה מאפשרת למשתמש לדבר אל מחשב בחופשיות. המחשב בתורו יתרגם דיבור לטקסט באפליקציה. הכתבה שימושית במצבים בהם המשתמשים רוצים לשלב ניידות עם נוחות קלט. הכתבה מהווה דרך חלופית לקלט מידע למשתמשים, אשר פחות מיומנים בשימוש מקלדת. דיוק הזיהוי משתפר עם התנסות המשתמש ואימון הקול עוזר להגדיל נוחות קלט.
מצב משולב
שילוב שני הסגנונות של הכתבה ופקודות קול הינו אפשרי. לדוגמא, אפליקציה שתובעת מהמשתמש ליצור צורה ולמקמה בצורה נכונה ומדויקת בתוך עיצוב. פעולות אלו יכולות להיות מושלמות בעזרת עט כעכבר. בכול אופן, ניתן ליצור אפליקציה ובא תוך שימוש במצב דיבור משתמש פוקד ליצור צורה מסוימת, ואז מכתיב מיקום מספרי לאובייקט, ואז אומר OK- מאשר צורה.
ניתוח פעולה:
1. יצירת צורה: פעולה באפליקציה- פתיחת תיבת דו שיח, הפעלת מצב קול- פקודת קול.
2. הכתבת מיקום מספרי לאובייקט: פעולה באפליקציה- קלט מידע על גודל ומיקום אל תוך תיבת דו שיח, הפעלת מצב קול- הכתבה.
3. "OK": פעולה באפליקציה- לאשר מידע על גודל ומיקום~ שקול להקשת OK, הפעלת מצב קול- פקודת קול.
פעולות קול משלימות את פעולות העט. המשתמש מבצע משימות (לדוגמה, קביעת מיקום וגודל של תיבה) במהירות ובלי שהוא צריך להזיז את ידיו או את העט ממקומם.