» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 29 באפריל 2024
אובייקטים
דף ראשי  מתחילים  אובייקטים גרסה להדפסה
 

אובייקטים

 

מבוא

סטודנטים בקורס הקדמה לתכנות Java אחראים לידיעת והבנת כל החומר בשעור זה
(חוץ מנושאים ספציפיים ב –
C++).

הנושאים הספציפיים ב – C++ מוצעים כחומר משלים לטובת אלו שמכירים כבר C++
ומבצעים הסבה ל –
Java.

הקדמה

 

נתחיל עם מינוח מקצועי

 

כמתכנתי מחשבים, אנו מוקפים בשלל של מונחים מקצועיים.

 

אובייקט הוא מופע  של מחלקה, ואנו יוצרים אובייקטים.

 

לאובייקטים יש מצב והתנהגות.

 

המצב של אובייקט נכלל בתוך משתנים חברים במחלקה (נתונים חברים במחלקה),
וההתנהגות שלו ניתנת ליישום באמצעות מתודות (פונקציות חברות במחלקה).

 

המשתנים עשויים להיות מאחד משני הסוגים – משתני מופע  או משתני מחלקה.

 

אנו מפעילים את התנהגותו של אובייקט באמצעות הפעלת אחת המתודות שלו
(על ידי שליחת הודעה למתודה).

 

כאשר האובייקט מקבל את ההודעה (כאשר מופעלת אחת המתודות שלו), הוא עושה אחד מן השניים – מבצע פעולה או משנה את מצבו – או שניהם.

 

אוסף אשפה

 

ב‑Java, כאשר אין לנו יותר צורך באובייקט, אנו פשוט מתעלמים ממנו. בסופו של דבר, אוסף האשפה עשוי (אך עשוי גם לא) להגיע ולאסוף את האובייקט לשם מחזור.

 

פונקציית ההורס ב‑++C

 

כאשר ב‑++C אין לנו יותר צורך באובייקט, הוא מושמד, והזיכרון שתפס עד אז מוחזר למערכת ההפעלה לשם מחזור (בהנחה שכתבנו פונקציית הורס מתאימה).

 

תכנות מונחה-עצמים

 

המינוח המקצועי מתגלה בצורתו הכי שלוחת הרסן בתכנות מונחה-עצמים. יש לקוות, שנצליח לצלוח אותו והבין את המושגים העומדים בבסיסו.

 

מינוח מימי עבר

 

לשם הפשטות, שיעור זה ירתום את העגלה לפני הסוסים (מינוח מימי עבר).

 

במילים אחרות, אנו נניח שכבר קיימות בידינו הגדרות עבור מחלקות וטיפוסים, ונדון בשימוש במתודות (פונקציות חברות במחלקה) ובמשתנים (נתונים חברים במחלקה). בהמשך נדון בהרחבה בהשלכות של הגדרת המחלקות.

 

הבדלים בין Java ל‑++C

 

חלק ניכר מנושא הדיון שלנו יהיה קשור בקשר הדוק ל‑++C. מאידך, לחלק מן הדברים שנדון בהם לא יהיה כל קשר ל‑++C. לדוגמה, "ממשק" הוא אחד מאותם מושגים ב‑Java, שאינם קיימים
ב‑ ++
C. גם לגבי אותם המושגים שאכן קיימים ב‑++C, יתגלו הבדלים דקים בין שתי השפות.

 

השלבים בחייו של אובייקט

 

שיעור זה ידון בשלבים בחייו של אובייקט, ואלה מורכבים מ:

 

·       יצירה

·       שימוש

·       ניקוי

 

הגדרה של מחלקות

 

באחד השיעורים הבאים ידון נושא פיתוח המחלקות, שמהן, כזכור, ניתן ליצור אובייקטים.

 

ממשק Java

 

באחד השיעורים הבאים ידון גם מושג הממשק, שהוא אוסף הגדרות של מתודות וערכי קבועים.

 

חבילות

 

לאחר שפיתחנו מחלקות אחדות, דרושה לנו דרך כדי לארגן אותן, וכך אנו מגיעים לדיון במושג החבילה. בהמשך נדון כיצד ליצור ולהשתמש בחבילות, וכן את אופן השימוש בכמה חבילות סטנדרטיות, המגיעות יחד עם Java .

 14-01-04 / 18:56  נוצר ע"י רונית רייכמן  בתאריך 
 שימוש במשאבי המערכת - הקודםהבא - השלבים בחייו של אובייקט 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 6