» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שישי 3 במאי 2024
מערכות סריקה אופטיות
דף ראשי  הצורב  כיצד פועל הצורב  מערכות סריקה אופטיות גרסה להדפסה

 

 

הטכנולוגיה


הודות למערכת הסריקה האופטית המוצגת בשרטוט, אין כל מגע בין קרן הלייזר לדיסק (בניגוד לטכנולוגיה על פיה פועל התקליט או הקלטת בה יש מגע ישיר בין המחט והתקליט ובין ראש הטייפ לסרט הקלטת), כתוצאה מכך הדיסק עצמו אינו נשחק או מתבלה ללא כל קשר למספר הפעמים בהם ינוגן הדיסק.

 

 

 

 

 

 


למרות זאת, יש לנהוג בדיסק במשנה זהירות משום ששריטות, כתמי שמן ואבק עלולים ליירט לבלום או לשבור  את קרן הלייזר ולגרום לדילוג או לעיוות של  אות בודד או סדרת אותות. בעיה זו ניתן לפתור על ידי הוספת קוד מיוחד המיועד לתיקון שגיאות במהלך ההקלטה הנקרא Cross Interleaved Reed Solomon Code) CIRC)


מערכת תיקון שגיאות זו מחליפה אוטומאטית כל מידע פגום על ידי חישובים מתמטיים המנפקים מספר התואם למספר המקורי.
למידע נוסף על מערכת ה-CIRC פנו לאתר :
http://dls.lvld.hp.com/c_CDTech_asp 


ללא מערכת תיקון השגיאות קוראי הדיסקים האופטיים לא היו קיימים כיום מאחר וכל רעידה ולו הקלה ביותר היתה גורמת לעיוות הקול או התמונה.

 

 

תהליך הדיגיטליזציה של המוזיקה (Digitizing Music)


תהליך המרת אות דיגיטאלי לאות ממוחשב או "digitizing" של המוזיקה הינו הבסיס עליו נבנה סטנדרט ה "ספר האדום ".
על מנת להבין את סטנדרט ה"ספר האדום", חשוב לבחון את תהליך דיגיטליזצית המוזיקה ולאחר הבנת תהליך זה, ננתח את מערכת ה-  Compact Disc Digital Audio .

 

 

Compact Disc Digital Audio) CD-DA)


"אודיו" הינו אות אנלוגי והדיסק הינו מדיית אחסון עבור מידע דיגיטאלי. לכן, מובן כי עלינו להמיר את  המידע האנלוגי למידע דיגיטאלי על מנת שניתן יהיה להקליטו על גבי הדיסק.
כאשר מנוגן הדיסק, המידע הדיגיטאלי נקרא מהדיסק ומומר בחזרה לצורתו הראשונית-האות האנלוגי. לאחר מכן האות הדיגיטאלי מוגבר ומועבר אל הרמקולים.
הקלטת צליל דיגיטאלי ממירה את המוזיקה למספרים. אות מסוג אודיו חייב להדגם ולכל דגימה שכזו מוקצה מספר בינארי וככל שקצב הדגימה גבוה יותר כך יכנס יותר ויותר מידע לתוך כל דגימה וככל שיותר מידע נכנס לכל דגימה כך עולה איכות הצליל המושמע.


תהליך ההקלטה הדיגיטאלית מאגד בתוכו מספר רב של פרמטרים, אך שניים מהם הינם חשובים ביותר: קצב הדגימה והקוד הנומרי (מס' הביטים) המוקצה לכל דגימה שכזו.
תגובת מערכת ההקלטה תלויה ומוגבלת בתדירות הדגימות: תדירות האות הדיגיטאלי המופק הינה מקסימום חצי מתדירות הדגימות.
מקסימום התדירות הזו מיוחסת ל- Nyquist. על פי תאוריה זו, דגימה הולמת של צליל צריכה להיות כפולה ממקסימום תדירות האות. עקב העובדה שהתדירות המקסימאלית של אות דיגיטאלי הינה כ- 22,050Hz - דגימת מכשיר הקומפקט דיסק הינה כ- 44,100Hz .

 

 

 

קרן הלייזר בתהליך הכתיבה

 


מספר הביטים של הקוד הדיגיטאלי מכתיבים את מספר הערכים השונים אותם ניתן להקליט.
כדוגמא, 8 ביטים יכולים לייצג 256 אובייקטים נפרדים. אוביקט יכול להיות מספרים, צלילים או ערכים. הקלטה בעזרת קוד דיגיטאלי בעל 8 ביטים בלבד מאפשרת יצוג של 256 ערכים או קטעי צליל.

 

 


 

בעולם האמיתי, למוזיקה וצליל אין ערכים נפרדים, בפועל המעברים בין הערכים הללו מתבצעים באופן רציף וללא הפסקות, על מנת להפחית ככל האפשר את המעברים הללו וליצור צליל איכותי ונקי מרעשים יש לנקוט בצעדים נוספים- אחד מהם הוא להשתמש בקוד הקלטה דיגיטאלי בעל לפחות 16 ביטים וקצב דגימה של 44.1KHz. לכל דגימה מוקצות 16סיביות (כלומר 2 בתים ) ולכן יכולה להכיל 65,536 ערכים שונים אפשריים, בנוסף, הקלטת סטריאו מכפילה את כמות המידע עקב שימוש בשני ערוצים – ערוץ ימני וערוץ שמאלי ולכן כמות המידע המצטברת בכל שניה הינה 176,000סיביות ! (44,100*2*2) עובדה המאפשרת הקלטת צליל איכותי ונקי מרעשים.

 30-08-04 / 23:26  עודכן ,  27-07-04 / 12:59  נוצר ע"י בועז שגיא בתאריך 
 טיפים לצריבת מדיה בפורמט MP3 - הקודםהבא - דרישות המערכת בתהליך הצריבה 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 3