Cross Interleaved Reed Solomon Code (CIRC)
על מנת לנסות ולתקן, במקרים של שריטות ושאר פגמים על גבי המדיה, הבייטים המאחסנים את המידע מפוזרים ומתערבבים בתוך ביטים המכילים מידע מסוג אחר ושתי רמות של תיקוני שגיאות: C1 ו- C2.
דיאגרמת הבלוקים הבאה מדגימה decoder (מעגל המקבל בתים ופולט בתים תוך שימוש בתנאים והגבלות):
הסבר:
ישנם שני "דגלים" האחראים על המחיקה : C1 ו- C2, הפועלים בצורה הבאה: c1 בודק 24 בתים של מידע, 4 בתים של עצמו ו- 4 בתים של C2. אם יותר מטעות אחת מתגלה על ידי C1, הוא מעביר את 24 הבתים שנבדקו על ידו ואת 4 הבתים של C2 בתוספת אחת: דגלי מחיקה הנצמדים לכל בית של מידע, הבתים הפגומים מתערבבים עם הבתים התקינים לפני תיקונם על ידי C2. במידה ו- C2 מזהה כי מתוך 28 הבתים ( 24 בתים של מידע ו- 4 בתים נוספים), C2 הינם פגומים, הוא מעביר את כל 24 הבתים המכילים מידע ביחד עם דגלי המחיקה עבור כל בית ובית. Decoder בשם C3 ECC הוא המופקד על מלאכת תיקון הבתים הבעייתיים. C1 ו- C2 מסוגלים לטפל בפרץ של כ- 340 בתים פגומים ובתוספת ה- C3 ECC מדובר בדרך יעילה להתמודד עם בתים פגומים.
על מנת להבין את מידת הדיוק הנדרשת על מנת לתקן בתים פגומים, נביט בציור הבא המשווה בין הגדלים של (מימין לשמאל ): סיב כותנה ,שערה,חלקיק אבק, 20 שירים ו -11 pits.
העלות של ערבוב הבתים הפגומים עם הבתים התקינים הינה ש- 215 frames של בתים חייבים לעבור דרך ה-Decoder לפני שמידע כלשהוא יכול להקרא. זו הסיבה שלפני ואחרי המסלולים המצויים על גבי הדיסק יש פערים ובלוקי Run-In ו- Run-Out .
315 פריימים מועברים דרך ה- decoder על מנת לקרוא בלוק של מידע (98 פריימים או 98 בייטים של מוזיקה ).