על מנת לצרף מסמכים, תמונות, קבצי קול, או כל סוג אחר של קובץ להודעת דוא"ל יש לבצע את ההוראות הבאות:
- יש לפתוח את תוכנת הדוא"ל (כגון: Outlook express) וליצור הודעה חדשה
- לאחר ניסוח ההודעה יש ללחוץ על צלמית הצירוף (attach), או לחילופין, לבחור הוספת קובץ (file attachment) בתפריט ההוספה (Insert).
- על מנת לבחור את הקובץ הרצוי להוספה, יש לדפדף בדיסק הקשיח או לחילופין לאתרו על גבי מדיה נשלפת. עם הימצא הקובץ הרצוי יש לסמנו על ידי לחיצה עליו עם סמן העכבר, ולאחר מכן יש לאשר הפעולה על ידי הלחצן צרף (Attach).
- לאחר מכן תופיע צלמית או הודעה בחלון כתיבת הדוא"ל, המאשרת כי הקובץ הנבחר צורף להודעת הדוא"ל.
- לבסוף יש להקיש על לחצן השליחה (Send), או לחילופין לבחור שליחת הודעה (Send Message) בתפריט הקובץ (File).