טכניקה 8 יישומונים ואובייקטים
תכנותיים אחרים
ניתן לכלול יישומון במסמך בעזרת ההאלמנט APPLET או OBJECT, אך OBJECT הוא השיטה המועדפת.
8.1 טקסט ולא-טקסט המתאימים
ליישומונים ואובייקטים תכנותיים
אחרים
- 1.1 לספק מקבילת טקסט לכל אלמנט שאינו טקסט (כלומר ע"י "alt" או "longdesc" או בתוכן האלמנט). האלמנטים כוללים: תמונות, הצגות גרפיות של טקסט (כולל סמלים), מפות-תמונות, אנימציה (כלומר קבצי GIF מונפשים) יישומונים ואלמנטים תכנותיים, אומנות ascii, מסגרות, סקריפטים, תמונות המשמשות כסימון לרשימה (תבליטים), אלמנטים להפרדה (כגון קוים מפרידים), כפתורים גרפיים, צלילים (כאלה שהמשתמש יוצר וגם כאלה שאינם דורשים אינטראקציה), קבצי אודיו, פסי קול של סרטי וידאו, ווידאו.[עדיפות 1]
-
6.2 הבטיחו שהמקבילות של תוכן דינמי מעודכנות גם הן בצורה דינמית בהתאם לשינויי התוכן.[עדיפות 1]
-
6.3 הבטיחו שהדפים יהיו שימושיים גם כאשר אין תמיכה בסקריפטים, יישומונים ואמצעים תכנותיים אחרים, או שהם מכובים. אם אין אפשרות לעשות זאת, ספקו תוכן חלופי בדף נגיש. [עדיפות 1]
אם משתמשים באלמנט OBJECT, תן טקסט המקביל לתוכן של האלמנט.
דוגמא:
<OBJECT classid="java:Press.class" width="500" height="500">
As temperature increases, the molecules in the balloon...
</OBJECT>
דוגמא מורכבת יותר לוקחת בחשבון את העובדה שאלמנט OBJECT יכול להופיע כדי לספק הצגה אלטרנטיבית של המידע:
<OBJECT classid="java:Press.class" width="500" height="500">
<OBJECT data="Pressure.mpeg" type="video/mpeg">
<OBJECT data="Pressure.gif" type="image/gif">
As temperature increases, the molecules in the balloon...
</OBJECT>
</OBJECT>
</OBJECT>
כאשר משתמשים ב- APPLET, ספק טקסט מקביל עם התכונה "alt" וגם טקסט מקביל בתוכן האלמנט APPLET, זה מאפשר לתוכן לעבור טרנספורמציה טובה לאותם סוכני משתמש שתומכים רק באחד משני המכניזמים ("alt" או תוכן).
<APPLET code="Press.class" width="500" height="500"
alt="Java applet: how temperature affects pressure">
As temperature increases, the molecules in the balloon...
</APPLET>
8.2 גישה ישירה ליישומונים
-
8.1 התאימו את האלמנטים התכנותיים כגון סקריפטים ויישומונים כך שיהיו נגישים עבור טכנולוגיות מסייעות [עדיפות 1 אם הפונקציונליות חשובה ואינה מוצגת בשום מקום אחר, עדיפות 2 אם לא].
אם יישומון (שנוצר עם OBJECT או APPLET) דורש התערבות של המשתמש (למשל היכולת לתמרן ניסוי בפיסיקה) שאינה יכולה להיות מועתקת בפורמט אלטרנטיבי, יש ליצור יישומון שיהיה נגיש ישירות.
אם יישומון יוצר תנועה, המפתחים צריכים לספק את האפשרות להקפיא את התנועה (לדוגמה הקישור TRACE). וכן התייחס גם לפרק הבא לגבי איך עושים מצגות נגישות של אודיו ווידאו.
למידע נוסף על פיתוח יישומונים נגישים, ראה [javaaccess] ו- [ibmjava]. חברות אלו פיתחו API לנגישות, וכן הנגישו את מחלקות ה- java swing נגישות.
נקודות הקשורות לנושא:
-
3.4 השתמשו ביחידות יחסיות ולא ביחידות קבועות בתכונות השפה ובערכי תכונות של גליונות סגנון. [עדיפות 2]
-
6.3 עבור סקריפטים ויישומונים, הבטיחו שהקלט ל- event handlers לא יהיה תלוי בהתקן. [עדיפות 2]
-
6.4 הבטיחו שהתוכן הדינמי יהיה נגיש או ספקו הצגה חלופית לדף. [עדיפות 2]
- 7.1 עד שסוכני המשתמש יאפשרו למשתמשים לשלוט בריצוד, המנעו מלגרום למסך לרצד.[עדיפות 1]
- 7.2 עד שסוכני המשתמש יאפשרו למשתמשים לשלוט בהבהוב, המנעו מלגרום להבהוב (כלומר שינוי התצוגה בקצב קבוע, כגון הדלקה וכיבוי של תוכן כלשהו). [עדיפות 2]
- 7.3 עד שסוכני המשתמש יאפשרו למשתמשים להקפיא תוכן שזז, המנעו מתכנים נעים בדפי האתר. [עדיפות 2]
- 7.4 עד שסוכני המשתמש יאפשרו למשתמשים לעצור את העדכון (refresh), אין ליצור דפים שמעדכנים את עצמם בפרקי זמן קבועים. [עדיפות 2]
- 9.2 עבור כל אלמנט בעל מנשק משלו, שימו לב שניתן יהיה לתפעל אותו בלי תלות בהתקנים. [עדיפות 2]
- 10.1 כל עוד סוכני המשתמש אינם מאפשרים למשתמשים לכבות חלונות ש"נולדים" מתוך חלונות קיימים, אין לגרום להופעתו של חלוןpop-up או כל חלון אחר, ואין לשנות את החלון הנוכחי מבלי להודיע למשתמש. [עדיפות 2]
- 1.4 עבור מצגת מולטימדיה התלויה בזמן (למשל סרט או אנימציה), יש לסנכרן את חלופות הטקסט (כלומר כתוביות או פס קול שמתאר את המידע הויזואלי) עם המצגת. [עדיפות 1]
מקורות
יישומונים ואובייקטים תכנותיים אחרים, טכניקות HTML, הנחיות W3C