Rick Dyer

ביוסדו חברה משלו Advanced Microcomputer Systems, הוא מתנסה עם קונספציות של סרטים אינטראקטיביים, בהתחלה הוא מתעסק עם פסי סרטים ולאחר מכן קסטות. בסופו של דבר הוא מחליט שהטכנולוגיה החדשה של לייזרדיסק היא האמצעי הטוב ביותר לעבוד איתו. המשחק שהוא מתכוון שהמכונה תשחק הוא שדואן (Shadoan), אפוס של חרבות וקסם בהשראת ספרי שר הטבעות של ג'.ר.ר. טולקין ומשחק ההרפתקאה בסגנון טקסט המקורי.
דייר וקבוצתו מוציאים את משחק הארקייד מבוסס טכנולוגיית הלייזרדיסק הראשון בעולם - מאורת הדרקון תחת התוית של סטארקום ובעזרת המפיצה סינמטרוניקס. המשחק הוא הצלחה אדירה ושני המשכים מוצאים אליו.
דייר ו-RDI יוצרים משחק ארקייד מבוסס אנימציית לייזר נוסף בשם מסעו של ת'ייר ב-1984, זהו המימוש הראשון לאובססיה של דייר עם הפרוייקט שדואן שהעלה לאויר את מאורת הדרקון.
דייר וחברתו גם ניסו את מזלם בפיתוח מערכת מחשב/לייזרדיסק ביתית ב-1981, הנקראת הלקיון. דייר מבטיח שבסופו של דבר, למכשיר תהיה את היכולת להריץ את כל משק הבית דרך מודלים שונים שישוחררו מאוחר יותר. בסופו של דבר היחידה שוחררה בכמויות קטנות מאוד בתחילת 1985, היא נשאה את המחיר המאוד מרתיע של 2500$. לרוע המזל, המחיר הגבוה בשילוב עם השוק השוקע מטביע את המערכת המבטיחה הזו ביחד עם המשחקים המתוכננים.
הנפילה של משחקי הלייזרדיסק מאלצת בסופו של דבר את דייר לנטוש את חזונו על שוק הנשלט ע"י הלייזרדיסק. ב-1992, ריק דייר מייסד את Virtual Image Productions. וממשיך לנסות להביא את רעיון שדואן שלו למימוש. בסופו של דבר, הקונספט מגיע למימוש מלא במספר משחקים שהגיעו לפלטפורמות שונות.