כניסת עידן האינטרנט לחינוך מעלה ציפיות לשינוי והשפעה על איכות ההוראה והלמידה. האינטרנט מהווה כלי יעיל לנגישות מהירה למידע רב ולשימוש אינטראקטיבי, ויש לבחון דרכים יעילות לשילובו בהוראה ובהדרכה. חברות מסחריות, ארגונים ובתי-ספר מצטיידים במחשבים וגם מספר המשתמשים באינטרנט בעולם כולו עולה במהירות.
כיום, בעידן בו המידע זמין ונגיש יותר מאי פעם, היצע המוצרים והכלים של חברות העוסקות בתחום פעילות זהה, הופך דומה יותר ויותר, עד שללקוחות הסופיים קשה להבחין בין היתרונות היחסיים של המוצר או הכלי אותם הן מספקות. מנהלי הדרכה, המורה או המרצה מתמודדים בבואם ליישם את סביבת הלמידה אותה הם מפתחים בבעיה הבאה: כיצד קובעים את השילוב הנכון בין שיטות ההעברה והלימוד השונות לבין מטרות הלימוד של ההכשרה. קיימות עשרות גישות ועשרות מומחים מציעים מודלים וגישות שונות אשר אמורים לספק פתרון לבעיה זו. בפרק שלפניכם, ניסינו לסקור על "קצה המזלג" מעט מן המוצרים, מערכות ומודלים הקיימים בשוק שיהוו תמונה כוללת של יישום תחום הלמידה מרחוק בארגון, מוסד או חברה אליה הנכם משתייכים.