VTT
יתרונות הלומדים
-
בגלל שחבורי תקשורת דו-צדדית בדרך-כלל זמינים ב-VTT, החומר המועבר בשיעור הוא בזמן-אמת. לומדים עם בעיות הבנה יכולים לקבל עזרה במקום, והמדריך יכול להוסיף קלטים ויזואליים כדי לחזק את ההסבר.
-
מכיוון ששיעורי VTT מועברים בזמן-אמת, מדריכים יכולים לשנות את החומר המועבר כשהם צריכים על-מנת להציע ללומדים את החומר המעודכן ביותר. המדריך, כמו-כן, יכול לחזור על החומר כשהוא מקבל משוב שמראה על בעיות הבנה הקיימות הנושא מסוים.
-
הלומדים יכול לתקשר מילולית אחד עם השני בין האתרים השונים. ההידודיות יכולה לעזור ללומדים ללמוד האחד מהשאלות והתשובות של השני.
-
לומדים יכולים לתקשר עם המדריך שלהם מילולית ולפעמים פנים מול פנים כשמצלמות מותקנות במקומות מרוחקים. זה עושה את השיעור יותר אישי ללומדים.
יתרונות המדריך
-
מכיוון שהשיעורים ב-VTT מוצעים בזמן-אמת המדריך יכול לשנות את החומר לפי המשוב שמקבל מהלומדים, או כשאירוע רלוונטי מתרחש בסביבה.
-
המדריך יכול לתקשר עם הלומדים לקבלת משוב על תוכן הקורס וצורת ההעברה של הקורס. יש למדריך גם קשר יותר אישי עם הלומדים.
יתרונות המוסדות
-
מוסדות הרוצים להגדיל את השוק שלהם של לומדים פוטנציאלים למקומות רחוקים יכולים לראות ש-VTT מציעה אפשרות זו. שיעור יכול להיות מועבר פעם אחת במקום אחד, וכיוון שהוא מופץ דרך וועידה טלפונית דרך ווידיאו, כמה לומדים מכמה מקומות מרוחקים יכולים להירשם לאותו קורס וללמוד אותו כולם באותו זמן.
-
כשכמה קבוצות גדולות של לומדים מפוזרות בכמה מקומות מרוחקים, VTT יכולה להיות יעילה מבחינת העלות של מכניזם ההעברה של החומר. מתווכים או עוזרים חייבים להישכר הכל מקום מרוחק, אבל בדרך כלל משלמים להם הרבה פחות מלמדריך מוסמך. בנוסף לכך, המדריך לא צריך לנסוע לכמה מקומות מרוחקים, דבר המוריד את הוצאות הנסיעה שיכולות להיות גבוהות בסופו של דבר.
חסרונות הלומדים
-
מרבית טכנולוגיות הלימוד של למידה מרחוק שדנו בהם מציעים איזושהי דרך חלופית של לימוד בקצב האישי של הלומד. ב-VTT, לעומת זאת, הלומדים חייבים להיות בדיוק באותו זמן שהשיעור מועבר, בדיוק כמו שהיו עושים בשיעור מסורתי בכיתה.
-
בעוד VTT מציעה כמה יכולות של למידה מרחוק, התשתית הדרושה כדי להציע קורסים אלו רומזת שיכולים להיות רק מספר מוגבל של מקומות מרוחקים. לומדים חייבים עדיין לנסוע למקומות אלו. נסיעה זו תהיה הרבה יותר קצרה מנסיעה הנדרשת אם לא היה שום מתקן של למידה מרחוק, אבל זה עדיין חוסר נוחות ללומדים.
-
המסכים שמשתמשים בהם ב-VTT הם בדרך-כלל מסכי טלוויזיה גדולים פשוטים. הם יכולים להיות קטנים מדי כשיש מספר לומדים בכיתה, דבר הפוגם באיכות של מה שנצפה ונשמע על-ידי הלומדים שצריכים לשבת במרחק מה מהמסכים.
חסרונות המדריך
-
חייבים לקבוע מועד לשיעור המועבר ב-VTT מכיוון שזהו מכניזם העברה סינכרוני. כשקובעים מועד לשיעור, המדריך חייב לקחת בחשבון את הבדלי השעות בין המקומות המרוחקים. הוא גם צריך לאפשר מספיק זמן לפני השיעור ואחרי השיעור להתארגנות בכיתה המסוימת.
-
מימוש VTT מצריך מאמץ רב בתאום בין המדריך המקומי לבין מעורבות הלומדים בשיעור.
-
חלק מהלומדים מתביישים מהמצלמה בעוד אחרים נעשים פחות עצורים כשתקשורת מתווכת על-ידי טכנולוגיה. המדריך חייב לאזן בזהירות את שני אלה כדי שלא יהיו דיונים מלאי שתיקה או דיונים לא מתורבתים ומחוץ לשליטה.
-
מכיוון ש-VTT דורשת כוח אדם שיטפל בווידיאו ובאודיו, המדריך נעשה תלוי בהם כדי להבטיח העברת שיעור חלקה.
חסרונות המוסדות
-
כדי להשתמש ביעילות במתקני הלמידה, כל אתר רחוק חייב מתווכים או עוזרים. חייבים להכשיר אנשים אלו (בנוסף למדריך) כדי להיות יעילים בלימוד בסביבת לימוד כזו.
-
העלויות של ההקמה של למידה מרחוק שמשתמשת במתקני VTT יכולות להיות גבוהות. חדרים מיוחדים חייבים להיות מצוידים במצלמות, מסכים, מיקרופונים ואמצעי תקשורת. אם יש קצת קורסים שישתמשו במתקנים אלו, או אם יש רק קבוצות קטנות של לומדים, עלויות ההקמה יכולות להיות מכוסות רק אחרי זמן רב. בשביל קבוצות קטנות אלו וועידה טלפונית באמצעות ווידיאו ברמה האישית יכולה להיות חלופה טובה יותר.
-
VTT כולל טכנולוגיות שידור. לכן, כוח אדם טכנולוגי מוכשר חייב להיות בהקמה ולתמיכה של השיעור, וחייב לספק תמיכה לכל שיעור. אם למוסדות אין כבר גישה לכוח אדם זה, עלויות כלולות בהכשרה והעסקה של כוח אדם זה.