קלטות ווידיאו
יתרונות הלומדים
-
לומדים יכולים לעקוב אחרי בקורס בכל זמן, וכשיותר נוח ומתאים להם.
-
קלטות ווידיאו יכולות להיות מופצות בקלות בעולם. לומדים יכולים ללמוד את השיעורים שלהם בבית או בעבודה.
-
קלטות ווידיאו יכולות להראות בכל מכשיר ווידיאו. ולכן הלומדים לא צריכים להשקיע כסף במחשב על-מנת לעקוב אחר שיעורים אלו. מכל טכנולוגיות הלמידה מרחוק שהוצגו, קלטות ווידיאו היא הטכנולוגיה הזולה ביותר מנקודת המבט של הלומדים.
יתרונות המוסדות
-
קורסים המועברים בקלטות ווידיאו לא מצריכות שיהיה מדריך כשהלומד לומד את השיעור. ולכן זה קל ששיעורים אלו יפותחו על-ידי קבוצה עצמאית של מדריכים ואח"כ יופצו ללומדים.
-
בשביל שיעורים הנלקחים באופן לא סדיר על-ידי מספר רב של עובדים, קלטות ווידיאו יכולות, כמו בקורסי CBT, לעזור למנוע בעיות בתזמון הקורסים.
-
יש תגמול חוזר מהעלות של יצירת קורסים המועברים למספר רב של עובדים או סטודנטים. בנוסף, בהשוואה לקורסים מונחי מדריך, בקורסים המועברים דרך קלטות ווידיאו בלבד, החיסכון בעלות לאורך זמן יכולה להיות גדולה מכיוון שלא צריך לשלם משכורת למדריך ולא נכללות הוצאות נסיעה.
חסרונות הלומדים
-
לומדים המשתתפים בשיעורים המועברים בקלטות ווידיאו לא מקבלים משוב על ביצועיהם (לימוד והבנה) אלא אם כן הקלטות מלוות ע"י אוסף של תרגילים או מבחנים שיעשו הלומדים ושיבדקו ע"י המדריך.
-
הלומדים פסיביים כשלומדים קורסים המועברים בקלטות ווידיאו. הצורה היחידה של לימוד וקבלת החומר היא דרך ראיה ושמיעה.
-
בשיעורים המועברים בקלטות ווידיאו, אין הידודיות בין הלומדים.
-
אין מדריך פנוי לעזור עם נושאים קשים להבנה כשלומדים דרך קלטות ווידיאו.
חסרונות המוסדות
-
עדכון של החומר שעל קלטות הווידיאו מצריך עלויות הפקה נוספות שלעיתים קרובות מתקרבות לעלויות של המוצר המקורי.
-
אלא אם כן המוסד יוצר כלי מבחנים עם קלטות הווידיאו, אין שום הערכה ובדיקה של הלימוד של הלומדים אחרי שלמדו את השיעורים.
-
למוסד אין שליטה על סביבת הלימוד של הלומד. סביבות ביתיות, לדוגמא, יכולות להיות לא מתאימות ללימוד. אם קלטת הווידיאו מוצגת במכשיר לא טוב, היא יכולה להיהרס.