הגדרות ודרכי ייצוג של וקטורים
גרפית, אנחנו מייצגים וקטורים בעזרת חיצים. אורך החץ משקף את הגודל הפיזיקלי. כיוונו של החץ משקף את הכיוון הפיזיקלי. נוהגים לסמן וקטורים ע"י אות עם קו או חץ מעליה, כך:
נתבונן בסרט קצר המסביר על התכונות הבסיסיות של כל וקטור:
נזכיר, שכדי להגדיר וקטור צריך שני מספרים. שני המספרים יכולים להיות:
או
אורכו של הוקטור, והזווית שהוא יוצר עם ציר ה-x כך:
או
המיקום של ראש הוקטור בקורדינטות x ו-y כך:
אם אנחנו מקבלים רק את האורך R והזווית עם ציר ה-x, a, אנו יכולים לדעת מתוכם גם את הקורדינטות, לפי הנוסחאות הבאות:
אם לעומת זאת יש לנו רק את הקורדינטות x ,y ואנחנו רוצים לדעת מהו הכיוון של הוקטור ומהו אורכו, עלינו להשתמש בנוסחאות:
כל מה שאמרנו על כך שיש צורך בשני מספרים בלבד אמור במקרה של וקטור דו-מימדי, כלומר, וקטור המצביע על כיוון במשטח.וקטור המצביע על כיוון במרחב עם שלושה מימדים (כמו העולם האמיתי שלנו), יזדקק לשלושה מספרים מאפיינים.
תודה